TRASH TALK
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TRASH TALK
As 2005 wound down, Sacramento thrashers, Trash Talk, clenched their fists and wound up. They've been swinging at the world ever since. Formed in the modern age of watered down more pop than punk, punk rock, these Californian heathens conjure memories of the genre's heyday, when audiences demanded aggressive music with a live show to match and bands delivered. Trash Talk delivers. With stage displays firmly rooted in chaos, an arsenal of releases to back it up, and fervent touring, Trash Talk has continually astonished loyal fans and newcomers alike. Pushing onward and upward since inception, Trash Talk has defined, refined, and re-defined themselves as the punk/hardcore juggernaut they have become. No strangers to reaching beyond the scope of their punk rock constituents while managing to also keep them in the loop, Trash Talk has continued to push the envelope for themselves in 2009, forging their way onto genre non-specific concert events like SXSW, Bamboozle Left, and Portland's Musicfest Northwest. 2009 has also seen Trash Talk broaden their platform from the stage to the page as they published their first book, a 120 page paperback titled Collective: Volume 1, released on their Trash Talk Collective imprint. More surprising than their short but rapid ascent, is the fact that their highest accolades have been attained without a record label.
Within weeks of their formation, the Northern Californian quartet had already cut a 7 song demo, and by the second month, had that demo pressed in Europe and a tour under their belts. The following year, the Trash Talk camp put two more records out on independent US labels, and in 2007 recorded and released 11 blistering tracks that comprised Walking Disease, a torrential downpour of chaos that's good to the last drop, which falls at nine minutes and eleven seconds. 2008 was a busy year for the boys as they toured relentlessly, playing more than 200 shows in the US and Canada in addition to recording both the six song Plagues EP and the highly anticipated self-titled release. Trash Talk was the first release on the band's do-it-yourself label and employed the genius of legendary sound engineer, Steve Albini (Nirvana, High on Fire, The Pixies).
In the summer of 2009 Trash Talk hit the studio with producer Manny Nieto (Mars Volta, 400 Blows, Ben Harper) and recorded a two-song single titled East of Eden, which sold out in its first week. East of Eden was the second release on Trash Talk Collective and enlisted the vocal talents of punk legend Keith Morris (Circle Jerks, Black Flag). Not fond of slowing down, Trash Talk stands five years after their creation with 7 international tours, 7 records, legions of loyal fans, and a plethora of US tours to their name... and they're not done yet. With a rapidly growing list of shows played in 2009 and 3 international tours planned, Trash Talk intends to continue taking the world by storm.
CEREBRAL BALLZY
Viele denken, New Yorks ehemaliger Bürgermeister Rudy Giuliani hätte die Kriminalität in New York City besiegt. Hat er aber nicht – er hat sie lediglich verlagert. Aus den Augen aus dem Sinn. Wenn man aber die Statistiken genau liest, gibt es immer noch ein Mord pro Tag im Big Apple, jedoch finden diese in East New York statt, wo alle Junkies und Perverse die früher am Times Square anhingen jetzt wohnen.
In der Mitte dieses fauligen Teils der Stadt, hat sich eine Bande von jugendlichen Punks unter dem Namen CEREBRAL BALLZY zusammen gefunden, um eine Band zu starten, die genauso klingt, wie ihre Umgebung. Besessen von Skaten, Pizza, Bier und Beavis & Butthead Wiederholungen, sind sie keine College-Kids, die denken, "Die Slums haben so viel Soul." CEREBRAL BALLZY sind geboren und aufgewachsen im Arschloch von New York. Doch statt darüber zu Jammern, schreien sie sich durch ein intensives Durcheinander aus 80er-Hardcore und Punkrock, der klingt als würden die Beastie Boys besoffen Bad Brains Songs covern.
Angeführt von Frontmann Honor Titus und Bassist Melvin Honore, arbeitet die Band daran etwas essentielles der New Yorker Punk Rock Historie wiederherzustellen - EIER! – So brettert die Band in weniger als 20 Minuten durch die 12 Songs ihres selbstbetitelten Debüt-Albums.
Aufgenommen in Los Angeles mit dem Produzenten Joby J. Ford (The Bronx, Trash Talk), erzählt das Album in Tracks wie Tracks wie INSUFFICAINT FARE und DON’T TELL ME WHAT TO DO Geschichten von zerrütteten Familien und gebrochenen Knochen.
Vom NME bereits jetzt als "New York’s next great Band" betitelt, haben BALLZY bereits zwei Touren in Großbritannien und Europa hinter sich, Shows mit Anthrax, Fucked Up und OFF! gespielt und touren darüber hinaus ununterbrochen durch Amerika. Mit einem Kopfsprung von der Monitorbox und hinein in jeden Kotze-verschmierten Moshpit.
Ich buchte sie für eine Partie bei SXSW Festival, wohlwissend, dass sie immer eine Garantie sind, eine okayen Partei in eiene „completely balls-out fucking riot“ zu verwandeln. Sie kamen eine Stunde zu spät im Club an, da sie die vorherige Nacht in der Notaufnahme verbracht hatten – Am Abend zu vor war es auf der Bühne zu einem Kampf gekommen, nachdem sie von ein paar Rednecks während ihrer Show angegriffen wurden. Drummer Abe's Crazys Auge war noch zugeschwollen, trotzdem lachte er und trank Bier. "Ihr seid das Gegenteil von "Youth Is Wasted on the young", sagte ich zu ihm. "Yes", sagte er, "I Love getting wasted."